Egészség, Tippek

Azok a zöldségek, amelyeknek érdemes fent hagyni a héját, ha egészségesen kívánunk étkezni.

Hirdetés

Sok zöldséget természetesnek veszünk, úgy hogy nem pucoljuk meg őket, ki látott már pucolt paradicsomot..? Van, amit mégis megpucolunk mielőtt megennénk őket. Pedig ez gyakran hiba! Sok zöldség húsában összehasonlíthatatlanul kevesebb a tápanyag és a vitamin, mint a héjában. Nézzük meg melyek azok a zöldségek, amelyeket nem szükséges megpucolni:

Ha szeretnénk egészségesen étkezni érdemes beszerezni egy zöldség prést, ezekbe be tudjuk rakni és ki tudjuk préselni a legtöbb olyan zöldség héját is amely túl durva ahhoz, hogy egyszerűen elfogyasszuk. Igaz ekkor elveszítjük azokat az extra természetes rostokat, amelyeket szinte minden zöldséghéj tartalmaz. Valakinek nem tetszik, mert nem megszokott? Mondjuk nekik azt, hogy mi az egészséges „rusztikus” főzés hívei vagyunk!

Cékla héj

A cékla héja bár magában ízre nem túlságosan finom, ízesítve el tudjuk fogyasztani. Tele van vitaminnal és ásványi anyaggal, ezért, ha lehet ne dobjuk ki. Gyulladáscsökkentő hatású, tele van antioxidánsokkal, koleszterinszint és vérnyomás csökkentő hatású.

Uborka héj

Az uborkahéj gazdag oldhatatlan rostokban, olyan típusú rostokban, amelyek az emésztőrendszeren keresztül söpörnek, mint egy seprű, és így tisztítják a beleket. Magas kálium és magnézium tartalma is van, ami által tökéletes hidratálásra, valamint a kötőszövetek egészségének megtartására. Jó a porcoknak, ízületeknek, a bőrnek. Kár kidobni, inkább préseljük le.

Padlizsán héj

Hirdetés

Viszonylag kevesen eszik, pedig könnyen elkészíthető, kiváló zöldség. A padlizsánkrém pedig az egyik legjobb reggeli, tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal. A héja itt is értékes vitaminokal van tele, jobb, ha nem dobjuk ki. Viszont vigyázzunk, hogy mindig csak a friss padlizsán héját együk meg.

Burgonya héj

A burgonya bőre több tápanyagot tartalmaz – vasat, kalciumot, káliumot, magnéziumot, B6-vitamint, mint a burgonya többi része. Például 100 gramm burgonyahéj hétszer több kalciumot és 17-szer több vasat, mint ugyanannyi burgonya belső. Dobja el a héját és elveszíti akár 90 százalékát a burgonya vas-tartalmának és a rosttartamának is a felét.

És ne felejtsük el, hogy egy édes burgonya bőre jelentős mennyiségű béta-karotinnal van töltve, ami az emésztés során A-vitaminná alakul át. Az A-vitamin pedig elengedhetetlen alkotórésze a sejtek egészségének, az immunrendszer szabályozásának, és rendkívül hasznos anyag a szervek funkcióinak a fenntartásában.

A legtöbb zöldséget tehát ne hámozzuk meg, ha pedig kicsit földes (pl. répa) egyszerűen mossuk és dörzsöljük meg alaposan. Teljesen felesleges a hámozás és ezáltal a legértékesebb részek kidobása. Különösen, ha megsütjük vagy megfőzzük (ilyenkor ugyanis az esetleges kórokozók hő hatására úgyis elpusztulnak).

Ha a cikk tetszett és szeretnél az oldal fejlődéséhez, sikeréhez hozzájárulni, kérünk, ne felejtsd el megosztani családtagjaiddal, barátaiddal. Köszönjük.

Facebook Hozzászólások