Érdekes, Tippek

9 szokás, ami bosszantja a gyorséttermi dolgozókat

Egy kis tisztelet nem olyan nagy kérés.

Bár a gyorséttermek népszerűek a vendégek körében, az ott dolgozók talán másképp látják. Gyakran hosszú órákat húznak le, és olyan problémákkal kell megküzdeniük, mint a rossz munkakörülmények vagy a bunkó ügyfelek. Utóbbihoz akár te is hozzájárulhatsz anélkül, hogy észrevennéd. Sokszor annyira elmerülünk a saját dolgainkban, hogy teljesen figyelmen kívül hagyjuk a körülöttünk lévő embereket. A gyorséttermi dolgozók gyakran viselik ennek a legnagyobb terhét. A gyorséttermi alkalmazottak szerint rengeteg dolgot elviselnek, és általában csak alapvető tiszteletre vágynak. Íme, mit ne csinálj, ha gyorsétteremben kajálsz.

Nyomást gyakorolsz a dolgozókra, hogy siessenek, mert késésben vagy

Ha már így is késésben vagy, valószínűleg nem a legjobb ötlet megállni kajáért. Ha mégis úgy döntesz, hogy megállsz, tartsd észben, hogy a dolgozók olyan gyorsan dolgoznak, ahogy csak tudnak. Ez gyorsétterem, nem instant étel. Nem ugrathatják előre a rendelésedet, és nem adhatnak különleges bánásmódot, csak mert késésben vagy. Indulj el korábban, hogy kalkulálj a hosszú sorokkal is, de ha türelmetlenkedsz, az nem jogosít fel arra, hogy bunkón viselkedj velük.

Túl sok módosítást kérsz

Ha nincs paradicsom a sajtburgereden, az oké. Ha az öntetet külön kéred a teteje helyett, az sem gond. Néhány kisebb változtatás belefér, de ha úgy módosítasz egy ételt, hogy szinte felismerhetetlenné válik, az már túlzás. Ez megzavarhatja a rendelést felvevő dolgozót és a szakácsot is, mert általában a menüpontokat úgy tanulják meg, ahogy vannak. Ha túl sok a módosítás, inkább próbálj ki valami mást, és tartsd a változtatások számát észszerű keretek között.

Telefonálsz rendelés közben

A multitasking többnyire csak egy mítosz. Nem mindig lehet egyszerre két dolgot jól csinálni, például telefonálni és rendelni. Nemcsak udvariatlan hangosan telefonálni nyilvános helyen, hanem azzal a dolgozóval szemben is az, akinek az a feladata, hogy felvegye a rendelésed. Fejezd be a hívást, mielőtt a rendelési ablakhoz érsz, hogy ne tereld el a figyelmed, és ne felejts el valami fontosat említeni. Ha hibázol, később úgyis visszamész, hogy kijavíttasd.

Felháborodsz, ha valami elfogyott

A gyorséttermek általában jól menedzselik a készleteiket, de néha előfordul, hogy valami elfogy. Akár azért, mert kivették a menüből, akár mert aznapra elfogyott, nem oké az alkalmazottakon levezetni a frusztrációdat. Nem ők az ellenség, és nem ők falták fel az összes készletet. Csak a rossz híreket kell közölniük veled.

Aprópénzzel babrálsz, hogy pontosan fizesd ki

Elsőre úgy tűnhet, hogy a pontos aprópénz megkönnyíti a pénztáros dolgát, de igazából csak lassítja a sort. Ha kéznél van az apró, az oké, de ha a zsebed mélyén vagy a pénztárcád alján kell keresgélned, az már nem az. Gyorsabb, ha bankjeggyel fizetsz, és hagyod, hogy a pénztáros odaadja a visszajárót. A kassza úgyis kiszámolja helyettük, és a fiók is úgy van rendszerezve, hogy hatékony legyen.

Lealacsonyító megjegyzéseket teszel

Nem ritka, hogy a vendégek megkérdezik a dolgozókat, hogy utálják-e a munkájukat, vagy hogy mikor lépnek tovább. Sőt, néhány szülő még példaként is állítja az alkalmazottakat a gyerekek elé, hogy „így ne járj”. Attól, hogy egy gyorsétteremben dolgozik valaki, még nem jelenti azt, hogy utálja a munkáját, vagy hogy nem tesz bele kemény munkát. Ha ott eszel, azok az emberek gondoskodnak arról, hogy minden rendben működjön – tiszteld meg őket annyival, hogy nem nézed le a munkájukat.

A pult mögé nyúlsz, hogy elvegyél valamit

Néhány dolgot a pult mögött tartanak, például poharakat vagy extra szószokat. Ezeket az alkalmazottaknak kell kiosztaniuk, de néhányan mégis hajlamosak maguknak kiszolgálni magukat. Ha szükséged van valamire, amit a pult mögött tartanak, csak kérdezd meg a dolgozót. Nem véletlenül van ott – valószínűleg higiéniai okokból vagy egyszerűen a rendszer részeként.

Túl későn érkezel a reggeli menühöz

Ha egy gyorsétterem csak bizonyos időszakokban kínál reggelit, például reggel 6-tól 10:30-ig, akkor 10:29-kor belépni és egy egész reggeliző menüt kérni nem éppen kedves dolog. Az étterem dolgozói ilyenkor már lehet, hogy az ebédmenüre állnak át, és a konyhában is megkezdődtek az előkészületek. Ha későn érkezel, és azt mondják, hogy már nem tudnak reggelit készíteni, fogadd el anélkül, hogy panaszkodnál.

Elfelejted megköszönni a szolgáltatást

A gyorséttermi munka kemény és gyakran stresszes. Az alkalmazottak sokszor alulfizetettek, és mégis igyekeznek a lehető legjobb szolgáltatást nyújtani. Egy egyszerű „köszönöm” többet jelenthet, mint gondolnád. Ez az apró gesztus mutatja, hogy értékeled a munkájukat és tiszteled az erőfeszítéseiket.

Összegzésként:

A gyorséttermi dolgozók nap mint nap rengeteg emberrel találkoznak, és gyakran olyan helyzetekkel kell megbirkózniuk, amik egy kis empátiával és türelemmel könnyen elkerülhetők lennének. Ha legközelebb gyorsétteremben jársz, gondolj arra, hogy az ott dolgozók is emberek, akik keményen dolgoznak. Adj nekik egy mosolyt, légy türelmes, és köszönd meg a munkájukat.